10.04.13

Otillräcklig, aldrig nog bra, alltid något fel. Har haft en sämre period nu, 2-3kunder som jag verkar ha "missuppfattat" hur dom vill ha det fast vi från början varit helt överens om slutresultatet. Blir så ledsen och besviken på mig själv fast jag innerst inne vet att kunden i sig egentligen inte visste hur dom ville ha det. Har en tjej jag gjorde ombré på förra veckan och hon blev efter många om och men jättefin, utgångsläge indiskt svart hår, målet att topparna skulle bli en ca 6-7B men absolut inte röd. Jag blekte med ammoniakfri blekning, vi kom upp till en guldig 7-8 och tonade in topparna till rätt nyans men kunden anser att det är för ljust. Vi la på en 5B och kunden blir nöjd trots att detta från början inte var målet. Nu veckan efter har toningen givetvis släppt delvis och vi ska lägga igen och kunden är "jättemissnöjd" då det har släppt så mkt och det här absolut inte var det hon ville ha. Jag hade innan vi började bleka sagt att hon kmr måsta lägga toning på längderna sen för att hålla färgen snygg så det visste hon, problemet här är dock att vi verkar ha haft helt olika mål med färgen på topparna... trots bilder och ordentlig konsultation... Hon kmr in på fredag för förpigmentering och toning på topparna, vilket slöseri med tid då vi från början hade kunnat FÄRGA hennes hår ljusare bara hon hade visat RÄTT färg hon ville ha!
 
Det största dilemmat med detta är att om jag inte blekt upp henne nog mkt hade hon haft alldeles för mkt rött kvar på topparna som inte går att neutralisera och det ville hon inte ha heller - så hur FAN ska man tänka?! VÄRDELÖS känner jag mig iaf, beror delvis på PMS och delvis på att jag faktiskt känner mig värdelös :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0